Apple està retornant diners a usuaris que van comprar un iPhone: Descobreix si a tu també t'afecta

Alguns models d'iPhone són susceptibles de devolució

En un gir inesperat, Apple ha començat a compensar econòmicament els usuaris que van experimentar problemes de rendiment als seus iPhones a causa de les controvertides actualitzacions de programari.

La companyia de tecnologia gegant, després d'anys de negacions, finalment va admetre el 2020 que havia alentit deliberadament els models iPhone 6, 7 i 7 Plus amb les actualitzacions iOS 10.2.1 i posteriors, un escàndol conegut com a 'batterygate'.

Inicialment, Apple es va defensar oferint als afectats l'opció de solucionar el problema per 29 dòlars, una mesura que no va ser ben rebuda pels usuaris. Això va resultar en demandes col·lectives que van acusar l'empresa d'"estrangular en secret" el rendiment dels dispositius per fomentar la renovació dels telèfons.

Després d'anys de litigis, Apple finalment va acordar destinar 500 milions de dòlars per compensar els usuaris afectats. Tot i que la data límit per presentar reclamacions va expirar l'octubre del 2020, els pagaments als perjudicats amb prou feines han començat recentment, segons informa el portal especialitzat MacRumors.

La compensació, fixada en 92,17 dòlars per usuari, ha començat a arribar a aquells que van presentar reclamacions. Aquesta quantitat de diners, equivalent a 84.27 euros, busca rescabalar els inconvenients causats per la reducció de velocitats de processament de dades de la CPU als iPhones afectats.

La mesura es va implementar sota el pretext de prevenir apagades inesperades en dispositius amb bateries envellides, encara que la manca de transparència i la no notificació als usuaris van generar un malestar significatiu.