Tot i la bona valoració que s'ha fet de la campanya de poma gironina d'aquest any tant en quantitat com en qualitat del producte, factors conjunturals com la calor i la sobreoferta d'altres països d'Europa dificulten la sortida del fruit produït a la província. Les noves tecnologies aplicades durant els processos de producció d'aquest 2009 han permès recollir 4.500 tones més de poma que el 2008, i s'ha obtingut un resultat superior a les 90.000 tones.

Segons va explicar ahir el president de Poma de Girona, Venanci Grau, el producte arriba al mercat amb unes condicions de qualitat òptimes, però en un moment en què hi ha alguns factors que n'estan dificultant la venda, tant al territori com a fora d'Espanya. Ell mateix va concretar que es tracta de la calor que està fent aquests dies, ja que no anima el consum de la poma; fet al qual se suma la proximitat de la campanya de Nadal, que també suposa un fre per a la seva venda.

També cal tenir en compte, segons va indicar el president de Poma de Girona, la sobreoferta de producte existent en altres punts d'Europa, amb pomes massa madures que necessiten una venda ràpida i que han provocat la saturació del mercat i una davallada dels preus.

Tot i això, s'espera que aquesta situació duri només uns mesos i es preveu que el mercat "s'equilibrarà" i "es recuperaran" els preus quan desapareguin els excedents, va concloure Grau.

Ara que les quatre varietats de poma ja estan recollides, el volum total reunit ha estat superior al del 2008 en 4.500 tones i s'han superat les 90.000 tones. La varietat que més ha crescut en producció ha estat la golden amb un increment de 5.000 tones. La segueix la varietat granny smith, amb 1.000 tones més respecte de l'any passat, mentre que la gala s'ha situat a uns nivells similars. L'única que ha disminuït ha estat la poma vermella, tot i que només ho ha fet en unes 500 tones.