Renfe ha vetat els dos vigilants de seguretat destinats al tren que, d'acord amb la queixa d'un usuari, es va mantenir aturat a l'estació de Flaçà mentre el personal del comboi anava a buscar cafès al bar. La responsable de l'estació de Flaçà desmenteix aquest fet -que s'hauria produït el dimarts 13 de juliol al matí- i en una carta enviada a l'empresa ferroviària afirma que les gravacions de les càmeres de l'estació demostraran que va ser ella qui va portar els cafès fins al tren i no al revés.

Malgrat aquesta declaració, dimarts, la Direcció General de Seguretat, Organització i Recursos Humans de Renfe va ordenar a l'empresa de seguretat per a la qual treballen els vigilants que no tornin a prestar servei a la companyia ferroviària. En aquesta ordre, es comunica que «els vigilants de servei de Mitja Distància Nord 1 del dia 13 del present (Antonio Curto Toledo i Mari Carmen Blaya Ramón) implicats en l'incident de Flaçà no poden seguir treballant per a Renfe Operadora».

Aquesta decisió s'ha pres sense que la companyia hagi aportat cap prova de la culpabilitat dels treballadors, tot i que el director de Comunicació de Renfe Operadora, Jesús Parralejo, va informar ahir que la investigació continua oberta; com també ho està per aclarir el comportament de l'interventor, tal com es realitza d'ofici en casos com aquest.

Els fets que un usuari va denunciar mitjançant un correu electrònic al gerent del sector nord-est de Renfe i al cap de mercat de l'àrea nord, Miguel Pérez i Emilio González, respectivament, se situaven en el primer tren del matí del dimarts 13 de juliol. D'acord amb el relat d'aquest viatger, un vigilant, l'interventor i el conductor d'aquell tren que circulava cap a Barcelona van fer esperar el comboi mentre anaven a buscar cafès a l'estació de Flaçà, ja que no l'havien pogut beure a Figueres. Aquesta persona -que va difondre la seva queixa entre els integrants de la Plataforma d'Usuaris de Renfe de Girona- demanava a l'empresa que prengués mesures i depurés responsabilitats.