Ryanair va tancar ahir la seva base a Marsella -l'única que mantenia a França- anunciant que els 4 avions i els 200 treballadors que hi prestaven servei es distribuirien entre altres aeroports, una bona part de l'Estat espanyol. De tota manera, el delegat de la companyia irlandesa per Espanya i Portugal, Luis Fernández-Mellado, va descartar que cap d'aquests anés a parar a l'aeroport de Girona, tenint en compte que ja es va presentar fa pocs mesos la temporada d'estiu i que poc abans hi havia hagut una reducció de plantilla del personal de terra. Aquesta reducció va venir provocada per la disminució de freqüències a Girona que va suposar la implantació de Ryanair a Barcelona el mes de setembre.

Els beneficis per Girona poden venir de manera indirecta, si els viatgers del sud de França opten ara per l'aeroport de Girona en lloc del marsellès.

Ryanair no opera des d'ahir a l'aeroport de Marsella, on des del 2006 tenia instal·lada l'única base a França. La low cost ha decidit marxar-ne després de l'obertura d'una investigació per un presumpte incompliment del dret laboral francès. Les autoritats gal·les reclamen que els treballadors de Ryanair han de cotitzar a França, però la companyia defensa que els seus assalariats ja tributen a Irlanda. El tancament de la base suposa la supressió de 13 de les 23 línies que Ryanair opera a Marsella. Els quatre avions i els 200 treballadors que treballaven a Marsella seran repartits a aeroports de l'Estat espanyol, Itàlia i Letònia.

Tal com va prometre fa uns mesos, O'Leary ha tancat l'única base francesa de Ryanair. La firma irlandesa hi operarà ara únicament amb avions i personal d'altres bases de la companyia fora del territori francès.

Cap dels quatre avions presents fins ara a Marsella continuarà servint les instal·lacions franceses. Així mateix, uns 200 assalariats que treballaven a l'aeroport gal seran transferits a d'altres bases de Ryanair. La companyia no ha concretat a quins.

Ryanair defensa que el seu personal treballa en avions irlandesos -es considera sòl irlandès- i, per tant, estan contractats a Irlanda, país on reben el seu salari i on tributen. La low cost assegura que els contractes són conformes a les regles comunitàries per treballadors del transport internacional.

Mantindrà les connexions que tenia Marsella amb la península Ibèrica (Madrid, Sevilla, València i Porto), així com els vols amb Londres, Roma i Brussel·les. En canvi, deixa de volar a ciutats com París i Santa Cruz de Tenerife.