Gairebé un 50% dels alumnes que repeteixen curs no aconsegueixen tenir les competències bàsiques en llengua catalana, castellana, matemàtiques i anglès quan acaben l'etapa de Primària, i només un 10% arriba a un nivell alt de coneixements.

Per primera vegada, Catalunya ha analitzat el comportament dels alumnes repetidors en l'avaluació de sisè de Primària, que es va dur a terme els dies 7 i 8 de maig a 2.138 escoles públiques, concertades i privades i en la qual van participar 71.759 alumnes.

La consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, i el president del Consell Superior d'Avaluació de Catalunya, Joan Mateo, van donar a conèixer ahir els resultats d'aquestes proves, en què s'observa una millora en les competències de català i castellà, mentre el nivell de matemàtiques es manté similar al de l'any anterior i l'anglès ha registrat un empitjorament.

Lleuger descens del fracàs

El nivell de fracàs, segons el resultat de les proves, se situa aquest any en el 20,1%, un 1,1 menor que el del 2011, segons les dades facilitades.