Icon of the Seas, el nou colós dels mars, enlluerna amb el seu viatge inaugural des de Miami

Cinc vegades més gran que el Titanic i amb un cost d'aproximadament 2.000 milions de dòlars, va ser inaugurat per Lionel Messi

Bruna Segura

El món dels creuers dona la benvinguda a un nou gegant dels mars: l'"Icon of the Seas". Amb els seus imponents 365 metres d'eslora i un pes que supera el de 6.000 avions, aquest mastodòntic creuer de la companyia Royal Caribbean Internacional ha salpat des del port de Miami en el seu viatge inaugural, marcant una fita en la indústria turística. És cinc vegades més gran que el Titanic.

Aquest colós flotant, construït per una naviliera finlandesa amb un cost d'aproximadament 2.000 milions de dòlars, va ser inaugurat amb pompa i circumstància el passat dimarts. L'encarregat de batejar l'embarcació va ser ni més ni menys que Lionel Messi, acompanyat per altres jugadors de l'Inter de Miami.

L'Icon of the Seas no només és gran en mida, sinó que també ofereix moltes experiències. Aquest luxós creuer es presenta com una ciutat flotant que barreja centre comercial, hotel i parc aquàtic. Amb un total de 7.600 persones a bord durant la seva travessa de 7 dies pel Carib, el vaixell compta amb 2.805 cabines distribuïdes a les seves vint cobertes.

El bar i la piscina més grans

Des del tobogan i la cascada més alts en alta mar fins al parc aquàtic, la pista de gel i el bar més gran de tots els creuers, l'Icon of the Seas promet satisfer tots els desitjos dels passatgers exigents. A més, 40 bars i restaurants, 20 cobertes i set piscines, incloent-hi la més gran a bord d'un creuer, ofereixen opcions d'entreteniment sense igual.

El pes colossal de 250.800 tones de l'Icon of the Seas equival al d'una flota formada per 6.117 avions, i les seves dimensions de 365 metres d'eslora i 49 de mànega el posicionen com el creuer més gran del món. La seva construcció representa una inversió significativa que reflecteix la creixent demanda d'experiències turístiques a bord.

Inaugurat pel "més gran"

El viatge inaugural de l'Icon of the Seas ha captat l'atenció no només per la seva magnitud, sinó també pel seu impacte mediàtic amb la presència de Lionel Messi i altres destacats jugadors de l'Inter de Miami. "Per inaugurar el vaixell més gran, què millor que portar el més gran", han d'haver pensat els publicistes.

Malgrat les seves dimensions colossals, l'Icon of the Seas no escapa als reptes ambientals. Tot i que es va promocionar inicialment com un projecte sostenible, les expectatives han disminuït amb el temps. Malgrat la implementació de l'ús de gas natural liquat, amb una reducció del 25% en emissions de CO₂, sorgeix la preocupació per les emissions de metà, contribuint a l'escalfament global.

El creuer, que navegarà principalment des de Miami cap a diferents zones del Carib i la costa nord-americana, s'enfronta a la difícil tasca d'equilibrar l'opulència i el luxe amb la responsabilitat ambiental. Malgrat els desafiaments, l'Icon of the Seas simbolitza la continuació del creixement de la indústria de creuers, que va experimentar un augment del 14% el 2023. Ara mateix ja es preveu que 36 milions de passatgers optaran per aquesta moderna forma de vacances durant aquest 2024.