Serrat emociona en el seu primer concert de comiat en el Palau Sant Jordi de Barcelona

«Ja sóc aquí!», assegura en el concert davant 15.100 espectadors

L’adeu de Joan Manuel Serrat a Barcelona

L’adeu de Joan Manuel Serrat a Barcelona / ENRIC FONTCUBERTA/EFE

EUROPA PRESS

El cantautor Joan Manuel Serrat ha emocionat als 15.100 assistents en el primer dels seus tres concerts de comiat dels escenaris en el Palau Sant Jordi de Barcelona, en el qual ha interpretat més d'una vintena de temes fent un viatge de dues hores per la seva trajectòria, combinant les seves cançons en català i castellà. Després d'una introducció musical, el concert d'aquest dimarts ha arrencat amb 'Temps era temps', davant un gran aplaudiment d'un públic que ha omplert les graderies, com succeirà en les dues dates que resten de la gira 'El vicio de cantar 1965-2022' en el Palau Sant Jordi.

Serrat ha pres la paraula després d'aquest primer tema per agrair al públic la seva presència i li ha demanat celebrar amb alegria aquest comiat dels escenaris: «Deixin la nostàlgia, això és una festa. Mantinguin la compostura. No s'eixuguin les llàgrimes en la màniga del veí». El cantautor ha rememorat que semblava lluny quan a l'abril va iniciar la gira de comiat dels escenaris i, parafrasejant a l'expresident de la Generalitat Josep Tarradellas ha afegit: «Ja sóc aquí!». «He vingut a acomiadar-me en persona, com correspon», ha subratllat Serrat, qui ha afirmat que no podia acomiadar-se dels escenaris d'una altra forma que amb alegria. En un escenari auster, presidit per un teló vermell sobre el qual una pantalla projectava imatges i dues pantalles laterals, la banda de set músics capitanejada per Ricard Miralles ha acompanyat a Serrat, qui ha agafat en alguns temes la guitarra acústica.

DE 'CANÇÓ DE BRESSOL' A 'EL MEU CARRER'

Després d'aquest primer tema, s'han succeït cançons com 'Cançó de bressol', 'El carrusel del Furo', 'No hago otra cosa que pensar en ti', 'Algo personal' i una emocionant 'Pare', que ha provocat una de les ovacions de la nit. En aquest punt, Serrat ha tornat a dirigir-se al públic barceloní per alertar-los del que considera «la més greu de les amenaces», que per a ell és el canvi climàtic, i ha lamentat que la classe política es comporti com si la qüestió no anés amb ells. Després de 'Cançó de matinada', Serrat ha interpretat 'Las nanas de la cebolla' de Miguel Hernández, que va musicar Alberto Cortez, en un altre dels moments àlgids del concert, a la qual ha prosseguit una intimista 'El meu carrer'.

DE 'BARCELONA I JO' A 'MEDITERRANI'

La interpretació de 'Barcelona i jo' ha estat trufada d'imatges en les pantalles de racons emblemàtics de Barcelona --inclòs el seu Poble Sec natal--, a la qual han seguit 'Es caprichoso el azar', que ha interpretat al costat d'Uixi Amargós, i 'Hoy puede ser un gran día'. Després d'una colpidora 'La tieta', Serrat ha cantat un dels seus temes més populars com és 'Mediterráneo', i que ha fet aparèixer mòbils per immortalitzar el moment, amb una de les ovacions de la nit. Serrat, després de lamentar que el Mediterrani s'hagi convertit en un abocador de restes i un «sarcòfag» de vides humanes, ha continuat el recital amb 'Plany al mar', i que ha donat pas a una corejada 'Cantares', que ha estat la cançó amb la qual ha conclòs el repertori principal del concert.

'FESTA' FINAL

Després de confiar que el públic hagi viscut una nit festiva i emotiva, el de Poble Sec ha iniciat els bisos amb dos temes en català com són 'Cremant núvols' i 'Paraules d'amor', aquest últim corejat pel públic, i una 'Fiesta', que és el que Serrat ha pretès per a aquesta gira de comiat. Aquesta sèrie de tres concerts en la seva Barcelona natal tanca la gira 'El vicio de cantar 1965-2022', que ha portat al cantautor a oferir una setantena de concerts des de l'abril, quan va començar la gira en el Beacon Theater de Nova York.