El fundador Erik Mayol es desvincula d’Eurekakids després de 20 anys d’èxits

L’emprenedor va fer pública la seva marxa abans de Nadal malgrat que assegura que el relleu estava ja anunciat la primavera passada

Eric Mayol, en una imatge d’arxiu, en una de les botigues. | ANIOL RESCLOSA

Eric Mayol, en una imatge d’arxiu, en una de les botigues. | ANIOL RESCLOSA / J.Badenes. Girona

J.Badenes. Girona

El fundador d’Eurekakids, i fins fa pocs mesos CEO de la companyia, Erik Mayol, ha fet pública la seva desvinculació definitiva. Mayol va assegurar que la sortida es va concretar el maig passat, però que fins poc abans de Nadal encara mantenia la seva presència física en l’oficina de l’empresa. Amb aquest comiat, Mayol tanca una llarga etapa que ha permès que Eurekakids s’hagi convertit en una de les startups de major èxit de les comarques gironines, en un model basat en la franquicia i en ser pioners en la venda online.

El mateix Erik Mayol va anunciar els dies previs a les festes nadalenques que era el seu últim dia a la companyia gironina, en un escrit a la xarxa social econòmica Linkedin. Mayol va fundar la marca juntament amb la seva esposa Marta Roget que també surt de la companyia. L’emprenedor gironí va declarar a Diari de Girona que està treballant ja amb altres projectes en l’àmbit privat.

Eurekakids, fundada a Girona el 2002, tenia previst obrir vint nous establiments enguany, que se sumarien a les 167 botigues que ja tenia actualment repartides en 42 països dels cinc continents.

Especialitzada en joguines didàctiques i pedagògiques, el grup alemany Hape i Beleduc va comprar el 60% de l’accionariat al fons Nazca l’any 2018, quedant el 40% restant en mans de Erik Mayol. Durant el temps en el qual Nazca va romandre en l’accionariat de Eurekakids, la companyia va dur a terme un ambiciós pla de creixement que va suposar més que duplicar la seva cadena d’establiments de 80 a 180 locals i va impulsar la seva presència internacional de tres a 13 països.

L’operació de compra d’accions va suposar però mantenir lacontinuïtat en la direcció del grup. Els fundadors Marta Roget i Erik Mayol es van mantenir al capdavant de la companyia. Una gestió del dia a dia en la qual també comptaven amb el seu equip directiu de confiança ja que, els accionistes majoritaris de la societat no van fer canvis ala cúpula en quan van prendre possessió deles accions. Canvis però que sí que s’han produït en els darrers mesos i que han portat Mayol a sortir de l’empresa.

La marca, que ocupa 131 treballadors de manera directa i compta amb una facturació de 27 milions d’euros, divideix el seu model de negoci en quatre línies d’actuació: franquícies (54% facturació), comerç electrònic (21%), sucursals-botigues pròpies (18%) i vendes en botigues multimarca (7%).

Model basat en la franquicia

Aquesta combinació entre l’expansió mitjançant el sistema de franquicies, juntament amb ser una de les primeres empreses en vendre joguines per Internet, van convertir Eurekakids en un model d’èxit. La pandèmia va obligar a tancar les botigues durant el confinament «però el nostre model de franquícia va permetre que els nostres franquiciats poguessin continuar tenint ingressos, va indicar.

Mayol va ser director general d’Orchestra a Espanya i Portugal, un càrrec que va compatibilitzar amb Eurekakids. «Vaig estar cinc o sis anys portant les dues empreses», recordava Mayol, «fins que al 2008, quan teníem unes 15 botigues o així, vaig decidir deixar Orchestra per dedicar-me només a Eurekakids amb la meva dona».