Desenes de gironins denuncien que una empresa de depilació els deu diners

El centre que Hedonai té a l'avinguda Jaume I va tancar les portes el març i encara no ha retornat els diners als clients amb sessions pendents

La sucursal tancada del centre de depilació làser Hedonai a Girona

La sucursal tancada del centre de depilació làser Hedonai a Girona / Tony Di Marino

Tony Di Marino

"Ens van dir que retornarien els diners, però han passat tres mesos d'ençà que ens van demanar les dades i encara no sabem res". Aquest és el testimoni d'Agostina Di Paolo, una de les desenes de gironins afectats pel tancament del centre de depilació làser Hedonai a l'avinguda Gran Via Jaume I de Girona.

A principis de març, Di Paolo tenia una cita amb Hedonai per fer una de les sessions del lot que ja havia pagat i que li havia costat més de 300 euros. El que no s'imaginava és que, en arribar a l'hora marcada, la sucursal estigués tancada.

Els afectats van crear un grup de difusió a Telegram per tal d'ajuntar-se davant del despropòsit, un grup amb més d'una desena de participants, al qual aquest diari ha tingut accés. Tots coincideixen en el mateix: Ningú els va avisar de res i quan truquen els hi diuen que els seus diners seran retornats. Però ja fa tres mesos que els van dir que farien les devolucions i encara no han rebut res. "He preguntat diverses vegades per a quan tindrien previst tornar-me els diners i la seva resposta és nul·la. Esquiven la pregunta" explica Di Paolo al grup.

Waldora Paz i Janet Martín, que també es troben al grup de Telegram, se senten totalment identificades amb el que explica Di Paolo, i afegeixen que van contractar els serveis de la clínica una setamana abans del seu tancament. A més, Martín, comenta amb indignació que quan va reclamar els seus diners a l'empresa, li van "exigir" un document firmat pel jutjat per tal de procedir amb el pagament. Paz, per la seva banda, estudia portar el cas a la justícia: "Ho he denunciat a la Junta Arbitral de Consum i si falla, que fallarà, aniré a l'organització de consumidors Facua per portar l'afer als tribunals".

L'empresa, que havia entrat en un concurs de creditors al gener i va tancar 15 dels 66 centres que té, no va avisar del tancament als clients que encara estaven pendents de sessions.

Diari de Girona s'ha posat en contacte amb Hedonai, qui a través de correu electrònic ha explicat que encara es troben en el procés concursal. Al gener la companyia va rebre una oferta de compra pel 80% dels centres, però el de Girona no formava part del paquet. En lloc d'avisar amb antelació als clients, Hedonai va decidir tancar la sucursal sense avís. L'argument que donen des de la companyia és que "el procés segueix uns passos i temps que controla l'administració de justícia i no volíem incrementar les sessions dels clients".

Segons l'empresa, "la nova propietat s'ha compromès a buscar una solució alternativa perquè tots els clients puguin gaudir dels seus tractaments. En el cas que no hi hagués alternativa, sí que es planteja la devolució dels imports". Malgrat no haver tancat ara com ara el procés de compra, el centre de depilació ha expressat que a principis d'agost esperen poder iniciar les devolucions pertinents.