Una bassa plena genera un nou conflicte amb l'aigua de dues urbanitzacions de Llagostera

La companyia d'aigües acusa una finca de gastar "il·legalment" 83.000 litres omplir una bassa i la propietat ho nega, diu que no té cap bassa i que l'empresa busca un "cap de turc" als seus problemes

Rec Madral ha portat el cas a Consum i a l'Ajuntament i la finca indica que davant de les acusacions parlarà amb els seus advocats

La bassa de la polèmica.

La bassa de la polèmica. / Redacció

Tapi Carreras

Tapi Carreras

Nou episodi vinculat a la manca d'aigua de les urbanitzacions Selva Brava i Font Bona. L'empresa de distribució d'aigües Rec Madral ha denunciat que una finca de Llagostera, Can Coll, gastava "il·legalment" 83.000 litres d'aigua cada dia amb un sistema automàtic que es disparava cada nit durant cinc hores. Segons l'empresa, ho utilitzava per omplir una bassa de la finca veïna "sense autorització" i enmig del decret de sequera. Una responsable de Can Coll, Carolina Jorba, ha negat categoriacament aquest fet: "La bassa no és nostra i no tenim cap bassa ". Jorba assenyala que són una societat immobiliària "discreta" però que davant de les falsedats no es quedaran "de braços creuats" i que parlaran amb els seus advocats per contrarestar aquesta acusació.

Per part de l'empresa d'aigua, s'ha fet saber a Consum i a l'Ajuntament de Llagostera aquesta presumpta "illegalitat". "Probablement ens veurem amb l'obligació d'acudir a la via judicial per manca d'acord amb la propietat", assenyalen des de l'empresa. Per contra, des dee Can Coll s'indica: "Els hi vam dir que no era nostra, els hi van oferir col·laboració per demostrar-ho però ells han decidit enviar aquestes cartes".

Descompte al rebut

La companyia d'aigües exposa que aquesta "il·legalitat" seria una de les causes que van deixar sense servei els abonats de les urbanitzacions Selva Brava i Font Bona diversos dies, fet que va provocar protestes i un tall de carretera en ple estiu. De fet, en una carta enviada als 280 abonats de les dues urbanitzacions, Rec Madral "lamenta els fets que van deixar sense el servei d'aigua" a la majoria d'abonats de les urbanitzacions". Per aquest motiu assenyala que el rebut de l'aigua corresponent al període juliol-agost "es veurà reduït en la part proporcional a la quota del servei dels cinc dies amb incidències". Des de Can Coll, mentrestant, volen contactar amb els veïns de les urbanitzacions per indicar que ells no són culpables d'una situació que consideren que se l'ha tret de la màniga Rec Madral Per buscar un cap de turc".

Rec Madral assenyala que ha intentat canviar la canonades de la urbanització Selva Brava en diverses ocacions i sempre ha rebut la negativa municipal. Sí que va obtenir permís per fer-ho a Font Bona, però, aquesta segona depèn del pas de l'aigua de les canonades de la primera. En la carta enviada als clients, l'empresa sosté que la urbanització Selva Brava "patirà una reuducció de l'àmbit d'actuació urbanitstica que deixarà fora unes 200 parcel·les no edificades". "Esperem que l'Ajuntament, per mitjà d'una Junta de Cooperació ofereixi una solució al problema", conclou.