Els viatges de bus entre Girona i Sarrià creixen un 24% amb les millores de TEISA

Des del 13 de novembre hi ha més freqüència de trajectes amb l’ampliació de la línia L6 i la creació de la línia L16

Durant el primer mes es van registrar 95.575 viatgers, amb la primera hora del matí i el migdia com a punts forts

El consistori sarrianenc lamenta retards i horaris que no es compleixen durant les primeres setmanes de les noves línies

Un bus de la línia L6 aturar a l’avinguda Ramon Folch de Girona.

Un bus de la línia L6 aturar a l’avinguda Ramon Folch de Girona. / Josep Coll

Josep Coll

Josep Coll

Els viatges amb bus entre Girona, des del barri de Vila-roja, i Sarrià de Ter i Sant Julià de Ramis, han crescut un 24%. En part, gràcies a la major freqüència horària de la línia L6 i la nova línia L16 que va començar a circular el passat 13 de novembre i que també uneix els tres municipis. És comparant les dades del mateix període de temps de 2022 i 2023 que es veu aquest increment del 24%. Si entre el 14 de novembre i el 16 de desembres de 2022 es van fer 77.319 viatges (únicament amb L6), entre el 13 de novembre i el 15 de desembre de 2023 se’n van fer 95.575 (entre l’L6 i l’L16).

En tot cas, Transports Elèctrics Interurbans S.A. (TEISA) apunta que aquest increment no es deu, únicament, a la millora en la freqüència, sinó que la tendència ja era positiva abans del novembre. Fins fa uns dos mesos, l’L6 tenia dos sentits per connectar Girona amb els altres dos municipis, un per l’Hospital Josep Trueta i l’altre pels barris de Pedret i Pont Major. Amb la creació de l’L16 és aquesta nova línia que passa pel Trueta, mentre que l’L6 només ho fa per Pedret i Pont Major.

Cada una de les dues línies surt cada quart d’hora. Segons dades de TEISA és a primera hora del matí (7:15h-7:30h) i al migdia (14:15h-14:30h) que hi ha una major concentració de viatgers. Entre el 13 de novembre i el 15 de desembre aquestes dues franges horàries van arribar als 3.000 viatgers. Mentrestant, les que van immediatament després (7:45h-8h i 14:45h-15h) freguen o arriben als 2.500 viatgers. De les trenta-quatre franges horàries n’hi ha a set que no superen els 500 viatgers i són les que tenen pitjors registres. Són les dues primeres del matí (6:15h-6:30h i 6:45h-7h) i les quatre últimes del dia (21:15h-21:30h i les correlatives fins a la franja de les 22:45h-23h).

Queixes a Sarrià de Ter

En una entrevista a Ràdio Sarrià abans de finalitzar l’any, l’alcalde Isaac Ramió va explicar que durant les primeres setmanes el servei no era «positiu». Ramió va detallar que hi havia «moltes queixes» per «retards» i «horaris que no es compleixen» perquè hi ha «busos que passen un rere l’altre» i sense fer «el recorregut que toca, saltant-se aturades». En tot cas, l’alcalde de Sarrià va dir que calia «paciència» perquè aquestes noves línies tot just acabaven de començar i es va mostrar convençut que hi hauria «millores». Per la seva banda, TEISA explica que «davant les primeres dificultats d’aquestes setmanes, es treballa per millorar i que tot vagi bé».

Per altra banda, fonts de l’Ajuntament de Girona detallen que l’any 2023, amb la introducció de la bonificació del preu de transport, el transport públic ha recuperat els viatgers amb un increment del 27% sobre els viatgers de l’any 2019. També s’ha recuperat el trànsit de vehicles a la via pública. Tot això ha comportat un retard en les línies.

Subscriu-te per seguir llegint