Les cotxeres de TMG seguiran en una nau privada mentre no s'habiliti el solar municipal

La societat pública que gestiona els autobusos urbans de Girona acorda continuar pagant un lloguer de 90.000 euros a l’any a una empresa per tenir un lloc d’aparcament

S’està redactant el projecte per ubicar-ne unes en un terreny propi a Mas Xirgu

Les cotxeres de TMG estan situades en aquesta nau, al terme de Salt.

Les cotxeres de TMG estan situades en aquesta nau, al terme de Salt. / Marc Martí

Tapi Carreras

Tapi Carreras

Els autobusos de Transports Municipals del Gironès (TMG) continuaran guardant-se en una nau privada, situada al polígon de Torre Mirona de Salt. La societat municipal de l’Ajuntament de Girona que gestiona el servei de transport públic urbà ha signat recentment l’acord de lloguer d’aquests espais per un màxim de cinc anys a l’única empresa que havia presentat una oferta, Inmobiliaria Hilarienca. El contracte és d’uns 96.703 euros cada any i s’especifica que inicialment el pacte és per dos anys i la resta s’haurà de prorrogar anualment si les dues parts ho consideren oportú.

Tot plegat mentre es treballa per habilitar un solar de titularitat municipal al polígon de Mas Xirgu de Girona. El cost de la construcció d’aquesta instal·lació entre els carrers limita amb el carrer Can Pau Birol i el carrer la Gerudense s’enfilarà fins als prop de cinc milions. De moment, al pressupost per l’any 2024 no hi ha cap partida concreta destinada a aquest projecte. 

Fonts municipals han explicat que s’està avançant en tota la tramitació. Actualment, s’ha formalitzat contracte de serveis per a la redacció del projecte i la direcció d’obra d’aquestes futures cotxeres per TMG a Mas Xirgu. Els encarregats de la redacció del projecte rebran uns 150.000 euros. 

El terreny municipal té una superfície rectangular de 5.335 metres quadrats i està situat darrere del centre de la Fundació Ramon Noguera

L’anterior regidora de Mobilitat i Via Pública, Marta Sureda, va explicar a Diari de Girona, en el seu moment, que les cotxeres de TMG estan de lloguer en un espai que per la tipologia de vehicles que s’aniran adquirint, com ara els que funcionen amb gas natural i els futurs vehicles elèctrics havia «quedat petit i no adequat». Es referia a la nau privada al polígon saltenc. En aquest sentit, Sureda va remarcar que les noves cotxeres al polígon de Mas Xirgu tindrien en compte la instal·lació o la infraestructura necessària per a l’electrificació de la flota. Hi haurà espai per, almenys, poder aparcar 35 autobusos de dotze metres.

Per poder utilitzar el nou espai caldrà enderrocar algunes petites estructures que hi ha, urbanitzar la parcel·la, fer un cobert per protegir els autobusos aparcats a la zona urbanitzada i construir un edifici que inclourà les oficines, el taller mecànic pels autobusos i part de la instal·lació de recàrrega dels vehicles, així com un tren de rentat que haurà de comptar amb una àrea de neteja i de depuració d’aigües residuals. També hi haurà el magatzem i aparcament dels vehicles de Girocleta.

 Ara mateix, TMG disposa de tres centres de treball, tots ells en règim de lloguer. El principal està ubicat a Salt i correspon a les cotxeres dels autobusos i oficines principals. El lloguer d’aquestes finalitzava el 31 de desembre de 2023