L’aparcament tancat i vigilat per a bicicletes de Girona obrirà aquesta primavera

TMG aprova aquest mes les tarifes i les normes d’ús que s’aplicaran a l’estacionament del parc Central

Les obres van finalitzar fa prop de vuit mesos i van costar uns 89.000 euros

Té una capacitat per a setanta vehicles i dotze consignes i permetrà fer un seguiment de l’ocupació en temps real

L'aparcament, al costat de l'estació de l'AVE del parc Central.

L'aparcament, al costat de l'estació de l'AVE del parc Central.

Tapi Carreras

Tapi Carreras

L’estacionament per a bicicletes del parc Central de Girona entrarà en funcionament aquesta primavera. La instal·lació que fa uns vuit mesos que està enllestida és una estructura tancada i controlada amb càmeres de videovigilància que està al costat de la carcassa que permet entrar a l’estació de l’AVE i d’autobusos. El Consell d’Administració de l’empresa municipal TMG (Transports Municipals del Gironès) preveu aprovar aquest mes d’abril les normes d’ús de les instal·lacions i les tarifes a aplicar als usuaris. D’aquesta manera, es podrà saber quin import s’haurà de pagar per deixar la bicicleta a l’interior de la infraestructura formada a base de perfils laminats de color verd, si hi haurà abonaments i altres detalls. 

L’obra va anar a càrrec de l’empresa adjudicatària Serveis de Maquinària Banyolina SL (SEMAB), estava finançada en un 90%, pels fons europeus Next Generation i va costar 89.042,66 euros.

L’estructura té unes dimensions de 4,35 metres d’ample, disset metres de llargada i una alçada de tres metres. Tindrà una capacitat per estacionar-hi setanta bicicletes, seixanta amb un sistema d’emmagatzematge a doble nivell i deu més a peu pla per bicicletes de gran amplada o especials.

Possible ampliació

Hi haurà ancoratges amb cadenats d’alta seguretat que, en un futur, funcionaran amb una aplicació mòbil i, inicialment, de manera manual. També hi haurà dotze consignes, que es podran ampliar posteriorment. Es podrà fer un seguiment de l’ocupació en temps real de les consignes i punts d’anclatge i hi haurà accés a una visió en temps real amb les càmeres.

Està pensat perquè sigui modular i permeti la seva ampliació en el futur de forma senzilla i sense realitzar grans actuacions si així es considerés. De fet, el recinte ha de permetre possibles canvis i ampliacions en funció de les necessitats i demanda i, per tant, s’ha dissenyat un sistema que accepti l’addició de nous mòduls, així com el seu total desmuntatge per a poder ser traslladat.

Subscriu-te per seguir llegint