L’aparcament tancat i vigilat per a bicicletes de Girona obrirà aquesta primavera
TMG aprova aquest mes les tarifes i les normes d’ús que s’aplicaran a l’estacionament del parc Central
Les obres van finalitzar fa prop de vuit mesos i van costar uns 89.000 euros
Té una capacitat per a setanta vehicles i dotze consignes i permetrà fer un seguiment de l’ocupació en temps real
L’estacionament per a bicicletes del parc Central de Girona entrarà en funcionament aquesta primavera. La instal·lació que fa uns vuit mesos que està enllestida és una estructura tancada i controlada amb càmeres de videovigilància que està al costat de la carcassa que permet entrar a l’estació de l’AVE i d’autobusos. El Consell d’Administració de l’empresa municipal TMG (Transports Municipals del Gironès) preveu aprovar aquest mes d’abril les normes d’ús de les instal·lacions i les tarifes a aplicar als usuaris. D’aquesta manera, es podrà saber quin import s’haurà de pagar per deixar la bicicleta a l’interior de la infraestructura formada a base de perfils laminats de color verd, si hi haurà abonaments i altres detalls.
L’obra va anar a càrrec de l’empresa adjudicatària Serveis de Maquinària Banyolina SL (SEMAB), estava finançada en un 90%, pels fons europeus Next Generation i va costar 89.042,66 euros.
L’estructura té unes dimensions de 4,35 metres d’ample, disset metres de llargada i una alçada de tres metres. Tindrà una capacitat per estacionar-hi setanta bicicletes, seixanta amb un sistema d’emmagatzematge a doble nivell i deu més a peu pla per bicicletes de gran amplada o especials.
Possible ampliació
Hi haurà ancoratges amb cadenats d’alta seguretat que, en un futur, funcionaran amb una aplicació mòbil i, inicialment, de manera manual. També hi haurà dotze consignes, que es podran ampliar posteriorment. Es podrà fer un seguiment de l’ocupació en temps real de les consignes i punts d’anclatge i hi haurà accés a una visió en temps real amb les càmeres.
Està pensat perquè sigui modular i permeti la seva ampliació en el futur de forma senzilla i sense realitzar grans actuacions si així es considerés. De fet, el recinte ha de permetre possibles canvis i ampliacions en funció de les necessitats i demanda i, per tant, s’ha dissenyat un sistema que accepti l’addició de nous mòduls, així com el seu total desmuntatge per a poder ser traslladat.
Subscriu-te per seguir llegint
- Mor Núria Casamajó i Ruiz, mare de Carles Puigdemont
- El Girona i el risc de perdre la identitat
- Diversos municipis del Gironès i la Selva superen els 50 litres de pluja
- Imatges | La famosa caseta del Port d'Aro s'esfondra
- Can Vidal reneix de les cendres
- Així és com has de caminar (segons els nutricionistes) per perdre pes sense esforç
- Necrològiques , Noticies de Necrològiques - Diari de Girona
- Necrològiques del 8 d'abril de 2024