Eficiència dièsel amb etiqueta ECO

El CX-60 és una demostració del compromís de Mazda amb un enfocament múltiple de la mobilitat sostenible i eficient confiant en els motors de combustió

Eficiència dièsel amb etiqueta ECO

Eficiència dièsel amb etiqueta ECO / Raúl Rodríguez

Raúl Rodríguez

En una època en què l’eliminació dels motors tèrmics va donar el pas definitiu per ser una realitat el 2035, Mazda continua pensant en una «multi solució» que no elimina cap tipus d’energia, conscient que encara queda molt temps i molta evolució per arribar a aquesta fatídica data. I com a prova de les seves pretensions, arriba al mercat amb un motor dièsel revolucionari, que sorprèn per tot, a tothom.

No hi ha dubte que aquesta és la principal característica de la nova gamma Mazda CX-60. Una motorització dièsel en què han elevat la cilindrada fins als 3,3 litres, ampliant també el règim de velocitats en què el motor pot treballar amb una barreja pobra, on la combustió aconsegueix la seva màxima eficiència amb un consum mínim.

Ofereix dues variants de potència, de 200 CV i 254 CV, amb un motor de 6 cilindres en línia, que ofereix un equilibri perfecte. Aconsegueix reduir les vibracions i produeix un so i agradable, quelcom que s’hi troba a faltar en aquests temps en què els vehicles elèctrics en el dia a dia.

Resposta en carretera.

Vam poder provar el motor de 200 CV i els resultats van ser immillorables. El pas per corba és àgil, mantenint-se ferm al terra i fent de la conducció tot un plaer. Un altre dels aspectes destacats és el consum, ja que, després de la prova realitzada, els consums s’aproximen molt als que trobem a la fitxa de especificacions.

Mazda anuncia un consum de 5 litres als 100 km, i en finalitzar el recorregut, l’ordinador de bord ens marcava un consum de 5,5 litres. I tot això amb etiqueta ECO, que permet l’accés a les Zones de Baixes Emissions, que s’estan establint al nostre país.

La gamma s’estructura al voltant de quatre nivells d’equipament: Prime-line, Exclusive-line, Takumi amb un disseny més orientat al luxe i Homura amb un estil esportiu.