Sota la filosofia de disseny «Ocean Aesthetics» arriba al mercat espanyol el BYD Seal, el cinquè model de la marca al nostre país, que actualment comercialitza l’Atto 3, Tang, Han i Dolphin. Arribarà al mercat al novembre amb un preu que anirà (segons si és tracció total o només posterior) entre 46.990 i 48.990 euros (sense comptar les ajudes públiques), apuntant directament a estrelles del mercat com el Kia EV6, Hyundai Ioniq 6, BMW i4, Tesla Model 3 i Volkswagen ID7.
De disseny atrevit, modern i amb línies molt esportives, el Seal destaca per oferir el millor de l’electrificació pura i una imatge esportiva. El seu coeficient aerodinàmic de 0,219 CX és dels millors del mercat. Les seves dimensions estan en la línia del segment de les berlines, amb 4,80 metres de llarg, 1,87 d’ample i 1,46 d’alt, oferint una distància entre eixos de 2,92 metres. El seu maleter té 400 litres de capacitat, amb un maleter davanter addicional de 53 litres que es troba sota el capó.
Dues versions
. S’ofereix amb dues versions, totes dues amb la mateixa bateria de 82,5 kWh, que ofereix potències de 230 kW (313 CV) i 390 kW (530 CV), bé sigui tracció posterior o tracció total. En tots dos casos les prestacions són d’alt nivell. L’acceleració de 5,8 segons de 0 a 100 km/h del model ‘petit’ no té res a veure amb els 3,8 segons del 4x4, d’aquí ve que la marca hagi diferenciat al model «gran» afegint el número 3.8 en la part posterior.
L’autonomia que refereix la marca és de 570 quilòmetres en el model Desing (el 4x2) i de 520 quilòmetres en el Excelence (4x4), anunciant 690 i 600 quilòmetres respectivament en conducció urbana, colpejant de ple als competidors. De cara al primer semestre de 2024 BYD anuncia que arribarà una variant equipada amb una bateria més petita, de 61,6 kWh, juntament amb una de 45 kWh per al Dolphin.