Opinió
Lobbys, llotges i trens
Fa més de vint anys, la Unió Europea va anunciar una aposta ferma pel ferrocarril, tant per al transport de persones com de mercaderies. La iniciativa va acabar derivant en un ambiciós pla d’obres i un mecanisme per a finançar-lo. A casa nostra, havia de suposar, per fi, la culminació de l’anomenat Corredor Mediterrani, des d’Algesires fins a la Jonquera.
Tots plegats hem perdut el compte dels terminis incomplerts en la finalització del projecte, però ja saben que els anuncis governamentals i els programes electorals solen ser la versió política d’El conte de la lletera.
L’any 2016, empresaris de tot l’arc mediterrani van crear un lobby potentíssim i ben finançat que cada any organitza actes per pressionar el govern de torn i accelerar les obres. Tot i els avanços dels darrers anys, també és cert que hem descobert que el Mediterrani passa per Madrid, amb un ramal del corredor que avança més ràpid que el de la costa. Adif n’acaba de licitar el projecte del tram aragonès, que estarà operatiu el 2025.
Malgrat la força dels empresaris i la feina d’entitats com Ferrmed,el ramal que uneix Andalusia, Múrcia, València i Catalunya avança més lentament. L’Espanya radial persisteix i el lobby més potent segueix seient a la llotja del Bernabéu.
Subscriu-te per seguir llegint
- Els metges demanen eliminar-lo dels sopars: té fama de saludable, però no ho és
- Els millors plans per gaudir d'un gran cap de setmana a les comarques gironines
- Així captava a noies el lama detingut per donar mercuri als seus fidels: "La relació sexual serà un instrument de més consciència
- Viatge llampec de Victoria Beckham a la Costa Brava
- Vox desplega una pancarta al pont de Pedra de Girona en contra del retorn de Puigdemont a Catalunya
- Rànquing: Aquesta és la renda per habitant als municipis gironins i catalans
- Necrològiques , Noticies de Necrològiques - Diari de Girona
- Unes 400 persones es mobilitzen a Banyoles per reclamar que no es tanqui l'escola Camins