Els radars de tram de l’N-II a Figueres cacen més de tres infractors per hora

Van començar a funcionar el juny de l’any passat i acumulen més de 33.300 sancions

Und els dos radars qeu estan situats a l'N-11, al seu pas per Figueres.

Und els dos radars qeu estan situats a l'N-11, al seu pas per Figueres. / SERVEI CATALÀ DE TRÀNSIT

Eva Batlle

Eva Batlle

Els radars de tram de l’N-II a Figueres cacen més de tres infractors cada hora. Els dos aparells van començar a funcionar el juny de l’any passat i acumulen més de 33.300 sancions fins al mes d’agost d’enguany.

Aquest sistema de control de la velocitat mitjana funciona a través d’un equipament de reconeixement de matrícules situat a l’inici i al final del tram controlat. El qual mesura el temps de recorregut i en calcula la velocitat mitjana per determinar si s’ha superat el límit màxim de velocitat permès. 

Aquests dos radars estan situats a l’anomenat Cinturó de Ronda de Figueres. Van començar a funcionar el 17 de juny de l’any passat i estan col·locats entre els Hostalets de Llers i el Pont del Príncep. Un aparell està ubicat en sentit sud entre els quilòmetres 758,864 i 751,383 i controla la velocitat del carril al llarg d’un tram de 7,4 quilòmetres de longitud. 

El límit màxim de velocitat permès en tot el tram controlat és de 80 km/h. Aquest aparell, el que es controla quan es circula en sentit Girona, és el que acumula més expedients sancionadors iniciats. Un total de 18.536, segons les dades facilitades pel Servei Català de Trànsit (SCT). 

L’altre cinemòmetre que controla els vehicles que circulen en sentit nord també ha caçat força vehicles que superaven la velocitat mitjana permesa. L’aparell ha caçat 17.764 infraccions en aquests poc més de 14 mesos.

A les comarques gironines, sumant aquests dos últims radars de tram, ja hi ha 11 cinemòmetres d’aquestes característiques repartits per les comarques de l’Alt i el Baix Empordà i el Gironès. Aquests radars es van començar a col·locar el 2014, ara fa nou anys, a la província. El primer es va instal·lar a la carretera C-65, entre Cassà i Llagostera. A la comarca de l’Alt Empordà ja n’hi havia des de l’any 2017, estan col·locats a l’N-II, entre Capmany i Agullana. Aquests de Figueres s’haurien d’haver posat en funcionament amb anterioritat però diversos problemes burocràtics ho varen frenar.

Subscriu-te per seguir llegint