Palafrugell conclou el contracte amb l'actual empresa de recollida d'escombraries

L'Ajuntament mantindrà un període transitori amb Urbaser fins que hi hagi la nova adjudicació, però s'inclouen millores en el contracte per resoldre mancances en la neteja

Palafrugell adjudicarà de nou el contracte de recollida de residus.

Palafrugell adjudicarà de nou el contracte de recollida de residus. / Ajuntament de Palafrugell

Redacció

Palafrugell finalitza el contracte d'escombraries Urbaser que el continuarà prestant fins que es resolgui una nova adjudicació.

S'han establert canvis durant el període transitori per millorar el servei de neteja amb un cost de 295.659,34 euros.

El Ple de l’Ajuntament de Palafrugell va aprovar inicialment, en una sessió extraordinària feta ahir, la resolució del contracte d’escombraries amb l’empresa Urbaser SA. La decisió va comptar amb els vots a favor de l’equip de Govern (PSC i SGdP) i ERC, els vots en contra de Palafrugell en Comú Podem i VOX, i l’abstenció de Junts per Palafrugell.

La decisió es pren davant l’evidència que el contracte signat l’any 2015 no respon a les necessitats actuals del municipi i per la impossibilitat de modificar el contracte de recollida de residus i neteja viària.

Segons l’alcalde de Palafrugell, Juli Fernández, “la resolució contractual és el primer pas per tornar a licitar un nou contracte d’escombraries. A més a més, el que hem aprovat ens permetrà millorar substancialment el servei en els propers mesos, ja que hem inclòs un increment en neteja, recollida i freqüències”. Fernández afegeix, ”la resolució era l’única solució possible atès que el contracte existent ja no permetia més modificacions“. I conclou “d’aquesta manera, fem front a una de les necessitats més importants que té actualment el nostre municipi”.

Període transitori

Tot i la finalització de l’actual contracte, Urbaser SA seguirà prestant el servei fins que s’adjudiqui un nou contracte. En aquest període transitori s’afegiran a les actuals prestacions, algunes modificacions per millorar el servei de neteja viària i recollida de residus, per un valor anual de 295.659,34 euros.

L’acord també inclou la realització d’una auditoria per part d’una empresa externa que farà la validació final de les inversions del servei de recollida de residus i neteja viària.