Famílies d'Olot reclamen que s'incrementi la ràtio d'I3 en algunes escoles perquè cap infant quedi fora del seu barri

Critiquen que l'augment s'ha permès en centres concertats i carreguen contra l'inspector de zona per no atendre'ls

Una aula d'un centre educatiu gironí, en una imatge d'arxiu.

Una aula d'un centre educatiu gironí, en una imatge d'arxiu. / Aniol Resclosa

ACN

 Una vintena de famílies d'Olot han protestat avui per demanar al Departament d'Educació que incrementi la ràtio d'I3 de determinades escoles, perquè cap infant quedi fora del seu barri. Exigeixen que “es fixi un topall de 25 alumnes en lloc dels 20 actuals en determinats centres i així donar resposta al problema”. A més, les famílies no entenen “per què el Departament ha permès que l'escola concertada sí pugui incrementar el nombre d'infants per aula i, en canvi, no es permeti fer als centres públics”. Això fa que hi hagi certes famílies que es vegin obligades a portar els seus fills i filles en escoles més llunyanes o bé hagin d'optar per anar a la concertada. La protesta s'ha fet on s'ha reunit la Fundació Estudis Superiors d'Olot.

Les famílies, a més, carreguen contra l'inspector de zona Gerard Ros que, segons asseguren, “no els ha rebut per poder tractar el seu malestar”. En aquest sentit, reclamen que “el Departament actuï per tal d'evitar que els infants que han quedat fora de les escoles que pretenien hagin d'anar o bé lluny del seu barri o bé a una escola concertada, on sí s'han permès incrementar les ràtios amb cinc alumnes més per aula”.

Descontent amb el Departament d'Educació

Una altra solució seria utilitzar les places que el Departament ha bloquejat per a infants amb necessitats especials i que, en alguns centres no s'han cobert totes, com a places per a I3 normals. D'aquesta manera l'afectació seria menor, ja que permetria a alguns infants poder entrar a l'escola que necessiten. Això, però, el Departament d'Educació també ho ha descartat, una decisió que tampoc entenen les famílies.

Això fa que els afectats considerin que “s'està afectant als vincles "emocionals i afectius dels infants amb aquesta adjudicació de places”. A més, consideren que no s’està respectat l’objectiu de l’Agenda 2030 pel desenvolupament sostenible en crear comunitats i ciutats més sostenibles, ja que no es podran potenciar els desplaçament a peu o bicicleta.