Una operativa d’Adif provoca llargues cues de trànsit a Ripoll

La situació d’uns sensors provoquen innecessaris talls en la circulació per l’interior del municipi

Un tren al pont del ferrocarril de Ripoll

Un tren al pont del ferrocarril de Ripoll / Jordi Remolins

Jordi Remolins

Els carrers del centre de Ripoll col·lapsats de vehicles durant llarga estona, s’ha convertit en una imatge habitual d’aquest últim mes. Les barreres del pas nivell del passeig Ragull baixades sense que hi passi cap comboi, en són les causants. L’origen de tot plegat el té el sistema de sensors que hi ha en la sortida dels trens en direcció nord, i la logística per entrar al taller de reparació provisional que s’ha muntat a l’estació ferroviària, en espera que es completi el taller de manteniment definitiu. Els trens que maniobren han de desplaçar-se fins al pont del ferrocarril que hi ha sobre l’aiguabarreig dels rius Ter i Freser. En fer-ho s’activen els sensors que fan baixar les barreres, i que si el tren no torna a retrocedir de seguida cap al taller, fa que es mantinguin tancades inútilment.

L’alcaldessa Sílvia Orriols confirma que tant l’Ajuntament de Ripoll com la Policia Local, han demanat a Renfe i Adif sobre aquesta problemàtica, i els han confirmat que és degut al moviment de trens, i que encara es produiran durant alguns mesos. També apunta que han demanat solucions perquè les barreres no es mantinguin baixades pel malestar que causen entre els conductors. El regidor de Som-hi Ripoll-Independents del Ripollès i anterior president comarcal, Joaquim Colomer, explica que en la seva època al capdavant de l’ens ripollès i també com a responsable de l’Àrea de Serveis al Territori de l’Ajuntament, ja havia demanat que es fessin canvis en la ubicació dels sensors per tal que la logística dels trens no afecti el trànsit a l’interior del municipi. El mateix Colomer afirma que algunes cues «s’han perllongat per espai de 37 minuts». Alguns conductors dels vehicles aturats a la carretera de Barcelona acaben fent mitja volta quan s’atipen d’esperar-se. Els que venen de la carretera de Ribes no tenen escapatòria per tractar-se d’una via d’un sol sentit.

Les obres de la futura base de manteniment hauria d’acabar-se a finals d’aquest any. La van licitar al novembre amb un pressupost de gairebé 14,5 milions d’euros. Els problemes de les retencions en el trànsit per Ripoll per culpa del tren és un factor recurrent, tant per les avaries que s’han produït en els últims anys en el sistema de barreres, com per les estones exagerades que es mantenen baixades quan hi han de passar els combois.

Subscriu-te per seguir llegint