Temporada Alta crea una plataforma digital per dur les arts a l’aula

El projecte A Tempo, la branca educativa del festival, oferirà 36 propostes artístiques en la setena edició

Una ballarina interpreta una astronauta davant d'alumnes de l'escola Bosc de la Pabordia de Girona, l'any 2022.

Una ballarina interpreta una astronauta davant d'alumnes de l'escola Bosc de la Pabordia de Girona, l'any 2022. / Aleix Freixas - ACN

Alba Carmona

Alba Carmona

El projecte educatiu A Tempo, impulsat per la Fundació Ciutat Invisible i Temporada Alta, estrena una plataforma digital de franc per arribar més enllà de Girona i Salt. La plataforma, batejada com A Distància, compta amb artistes com Jordi Oriol o Cabosanroque i, a més de la seva presentació hi ha fragments d’espectacles, una guia per treballar a l’aula i eines per als docents. L’objectiu, explica el director de Temporada Alta, Salvador Sunyer, és que aquest repositori es vagi ampliant perquè A Tempo arribi a tot el territori de parla catalana i doni recursos als educadors que volen introduir les arts a l’aula.

En el conjunt de les sis edicions d’A Tempo, hi han participat 27.728 estudiants, 2.975 docents i 419 artistes i formadors. En la setena, el projecte presenta 36 propostes artístiques gratuïtes per a alumnes i docents i ha rebut inscripcions de gairebé 8.000 estudiants de 52 centres educatius dels Girona i Salt, a més d’altres com Platja d’Aro o Lloret de Mar.

L’activitat amb més demanda del projecte, Temporada Alta a l’Aula, portarà una dotzena d’espectacles del festival als instituts i escoles de Girona i Salt.

Aquest curs A Tempo també inclourà la cinquena edició del Torneig de Dramatúrgia per a instituts i la segona del programa de conscienciació, un itinerari de teatre i arts visuals per a joves, per reflexionar sobre la pressió estètica.

A més, continuen els tallers de poesia amb els poetes Josep Pedrals i David Castillo en el marc del programa Poetitza’t de la Fundació Jesús Serra.

Pel que fa a les accions formatives, s’inicia el programa d’Escoles Tàndem de la Fundació Catalunya La Pedrera a l’escola Santa Eugènia de Girona, on es treballarà al llarg de tres anys per transformar la vida del centre mitjançant les arts escèniques.

Així mateix, s’impulsaran noves edicions del seminari de formació amb la celebració de la vuitena edició a Girona i la tercera a Sevilla.