Liquats Vegetals tanca l’exercici 2022 amb una facturació de 85 milions

La companyia de Viladrau augmenta les vendes de les seves marques pròpies un 2,6%

Una línia d’envasat de la beguda vegetal Yo Soy, de Liquats Vegetals.

Una línia d’envasat de la beguda vegetal Yo Soy, de Liquats Vegetals. / ACN

Redacció

La companyia Liquats Vegetals, empresa de Viladrau dedicada a la producció i distribució de begudes vegetals, va tancar l’exercici 2022 amb una facturació de 85,13 milions d’euros, una xifra que iguala la registrada un any abans.

Amb una quota de mercat del 15% en el sector de les begudes vegetals, segons detallen des de Liquats Vegetals, l’empresa «ha concentrat el seu creixement en les seves marques pròpies», que han augmentat les seves vendes en un 2,6%.

Actualment, l’empresa, que va ser fundada fa més de 30 anys, concretament el 1991, compta amb un equip de gairebé 300 persones.

Potenciar la marca a Europa

Un dels objectius que es marca la companyia és la potenciació de la marca a Europa a curt-mitjà termini, tal com va anunciar l’empresa el passat mes de febrer. Actualment, Liquats Vegetals exporta entre un 25% i un 30% de la seva producció. Malgrat que la companyia és present a més de 50 països de tot el món, l’europeu, actualment, no és un dels més importants. De fet, pel que fa a les exportacions de la marca, els Estats Units i el Canadà es troben al capdavant.

Reduir el consum d’aigua

Segons detallen des de l’empresa, un altre dels seus objectius és reduir el consum d’aigua i fer una empresa més sostenible. En aquesta línia, des de fa dos anys, l’empresa compta amb un equip intern organitzat que treballa per a reduir el consum d’aigua en la planta, una reducció que a la fi de 2022 era del 15%, afirmen. Enguany, Liquats Vegetals preveu poder reduir entre un 8% i 10% més el consum d’aigua que necessita per a produir un litre de producte.