Novetat | BYD Dolphin

Accés a l’electrificació

La signatura xinesa llança aquest utilitari compacte amb un preu de 29.000 euros sense comptar les ajudes

Accés a l’electrificació

Accés a l’electrificació / Edgar Vivó

Edgar Vivó

Build Your Dreams (BYD) acaba de presentar el Dolphin, un model 100% elèctric que probablement és el seu cotxe més venut a Espanya, gràcies al seu accessible preu, estant disponible per 29.000 euros sense cap mena d’ajuda, cosa que significa que amb els incentius oficials es podrà adquirir des de 22.900 euros.

El Dolphin se situa just per sota de l’Atto 3, amb una longitud 4,29 metres, una amplària de 1,77 metres i una altura en 1,57 metres. Gràcies a una batalla de ni més ni menys que 2,70 metres, s’ofereix un buit extraordinari per als genolls en la segona fila de seients.

e-Platform 3.0.

Això, unit a un sòl totalment pla i sense túnel central, fa que el cotxe gaudeixi de major confort que altres models de major grandària. A més, compta amb un generós maleter de 345 litres amb un doble fons de 20 cm de profunditat. I si s’abaten els suports posteriors, la capacitat de càrrega s’eleva fins als 1.310 litres.

El secret de la seva versatilitat resideix en l’e-Platform 3.0. El més interessant d’aquesta tecnologia és que forma part de l’estructura del propi vehicle, i que les cèl·lules de la bateria en forma de ‘fulles’ (blade en anglès) s’instal·len directament en ella, prescindint dels clàssic mòduls. Aquesta compten amb liti i fosfat de ferro, però no empren cobalt.

Dos bateries i tres motors.

El Dolphin ofereix una àmplia gamma de models en combinar diferents autonomies, potències i equipaments. La versió d’accés és la denominada Active, amb bateria de 44,9 kWh i potència de 95 CV. Ofereix una autonomia de 340 km i pot carregar-se amb corrent altern fins a 7 kW i amb corrent continu fins a 60 kW. A més, disposa de càrrega bidireccional V2L. El seu preu és de 29.990 euros, i en el seu equipament de sèrie ja s’ofereix: pantalla central rotativa de 12,8 polzades; assistència a la conducció de Nivell 2; seients elèctrics davanters amb ajust electrònic; llantes bicolor de 16polzades; i càmera de visió 360 graus.

La versió Boost manté la bateria de 44,9 kWh, però eleva la potència fins als 177 CV, la qual cosa redueix l’autonomia a 310 km. Afegeix llantes de 17 polzades i suspensió posterior multibraç, amb un preu final de 30.690 euros.

El BYD Dolphin Comfort amplia la seva bateria fins als 60,4 kWh i la potència fins a 204 CV, amb una major autonomia de 427 km (WLTP). Pot recarregar-se amb corrent altern fins a 11 kW i amb corrent continu fins a 88 kW, podent passar del 30 al 80% de la bateria en 29 minuts.

En quant a l’equipament suma: dos radars d’aparcament en la part frontal, un sistema d’àudio amb 6 altaveus, i calefacció en els seients davanters. Tot això per un preu de 35.690 euros.

El topall de gamma és el Dolphin Design, que compta amb les mateixes especificacions tècniques del Comfort, però afegeix a l’equipament de sèrie: sostre panoràmic, cristalls enfosquits en les places posteriors i càrrega sense fil per a telèfons intel·ligents, per 37.690 euros. Tant aquest com la resta de preus són sense descomptes ni campanyes.

Els models amb bateria gran de 60,4 kWh estaran disponibles a Espanya des d’el mes vinent de setembre, mentre que els models amb la bateria de 44,9 kWh arribaran durant el propera any al nostre país.