Opinió
Alba Carmona
Passet a passet, QR a QR
Posem pel cas que algú, d’uns 65 anys, capaç de fer servir un telèfon mòbil per qüestions bàsiques com enviar un missatge, fer fotografies o trucar, ha de fer un senzill contacte burocràtic amb l’Ajuntament de Girona.
«Per fer qualsevol tràmit, s’ha de demanar cita prèvia». En això, l’administració local no deixa dubtes. I la pots demanar per internet, per correu electrònic o per telèfon.
Un cop salvat el primer escull i haver pogut parlar per telèfon amb una persona que, molt amablement, li dona tanda per l’endemà mateix, arriben els problemes: «Doni’m una adreça electrònica, si us plau, que li faré arribar un QR. L’haurà de passar pel lector, per avisar que ha arribat». «Sigui molt puntual o li passarà el torn», remata.
La persona que truca ni té correu electrònic ni sap fer servir un QR. Penja i qui ha de trucar és el fill, que ara l’haurà d’acompanyar per poder passar el QR pel lector i ajudar-la a fer un tràmit, que tres anys enrere, sense l’obligatorietat de la cita prèvia, hagués sigut un moment. «Vine, perquè em demanaran coses que no sé què són», li diu.
I així, passet a passet, QR a QR, l’administració va aixecant un mur insalvable d’hostilitat que fa que sembla que en comptes d’oferir un servei a la ciutadania, siguin els ciutadans els qui s’hagin de posar al seu servei.
Subscriu-te per seguir llegint
- Aquest és el sou i la pensió que cobrarà Pere Aragonès com expresident de la Generalitat de Catalunya
- Així és l'hotel que Rafa Nadal obrirà a Tossa de Mar
- S'ha de criticar Temps de Flors
- El futur pastisser del Vivales
- Última hora sobre l'estat de salut d'Àngel Llàcer: "sotmès a diverses intervencions
- Mor ofegat un jove de 23 anys mentre col·locava boies en una platja de Begur
- Una rua i concerts a la Copa per celebrar l’èxit del Girona
- Un camió bolca i talla l'AP7 a Sant Julià de Ramis