Trànsit confirma que els radars de Vidreres estan ubicats en zona interurbana

L’Ajuntament assegura que un informe del Cap de la Policia i la Secretaria justificava que la C-63 es considerava una via urbana 

Un dels radars instal·lats a Vidreres.

Un dels radars instal·lats a Vidreres. / DdG

Clara Julià

Clara Julià

L’Ajuntament de Vidreres va col·locar aquest estiu dos radars de trànsit a la C-63. Els dos aparells van entrar en funcionament el 21 de juliol de 2023. Segons exposa el consistori, entre el 21 de juliol i el 15 de setembre, 900.000 vehicles van transitar per davant dels radars. D’aquests, un 0,5% van ser sancionats, una xifra que equivaldria a 4.500 vehicles multats, segons el batlle, Jordi Camps.

A priori, però, l’Ajuntament no tenia competències per posar aquests dos radars. Segons confirma Trànsit, els dos ginys estaven ubicats en una via interurbana, la C-63, que creua el poble i és competència de la Generalitat. De fet, Trànsit va alertar al municipi que les sancions imposades podien ser recorregudes, ja que l’Ajuntament hauria actuat fora del seu àmbit de competència en aquest cas.

L’alcalde, Jordi Camps, va anunciar el passat mes de setembre que els radars deixaven de sancionar. Segons el batlle, les queixes dels veïns van ser el detonant per fer un gir de guió i fer un replantejament sobre la continuïtat dels radars. Aquest canvi implica que l’Ajuntament impulsi un nou pla de mobilitat, anunciat fa dos dies. Tot i això, l’Ajuntament insisteix que un informe elaborat pel cap de la policia local i secretaria, avalaven la col·locació d’aquests radars en considerar el tram on estaven ubicats un tram de via urbana.

Segons l’Ajuntament ara mateix els dos radars continuen allà mateix, però no sancionen. «Els aparells recullen dades, però són dades que queden en una base de dades, no se’n fa res. Queden en una base de dades i serveixen per comptar els vehicles», exposava Jordi Camps ahir en ser interpel·lat pels fets.

Qui gestiona el cobrament?

Segons l’alcalde del municipi, l’organisme encarregat de gestionar els cobraments d’aquestes aproximadament 4.500 multes de trànsit detectades pels dos radars ubicats a la C-63 en una via interurbana és el Consell Comarcal de la Selva. «És el Consell Comarcal de la Selva qui cobra les sancions. Nosaltres transmetrem a la Generalitat què fem amb aquestes multes. I ells seran els que diran quines multes es retornen i quines no. Nosaltres tenim competència per posar multes, però no per retirar-les», exposava Jordi Camps.

«És el Consell Comarcal de la Selva qui cobra les sancions. Nosaltres transmetrem a la Generalitat què fem amb aquestes multes. I ells seran els que diran quines multes es retornen i quines no. Nosaltres tenim competència per posar multes, però no per retirar-les»

Jordi Camps

— Alcalde de Vidreres

Segons l’apartat de multes de trànsit del Consell Comarcal, contra les resolucions sancionadores es pot interposar un recurs de reposició, amb caràcter potestatiu, en el termini d’un mes comptat des de l’endemà al de la seva notificació. El recurs s’ha de fer davant l’òrgan que va dictar la resolució sancionadora, que serà el competent per a resoldre’l.

Finalment, el grup municipal Activem Vidreres, a l’oposició, ha alertat en reiterades ocasions sobre els dubtes dels dos radars situats a la carretera C-63. La formació subratlla que hi ha dubtes clars de conflicte de competències pel fet d’estar ubicats en una carretera de titularitat de la Generalitat.

Subscriu-te per seguir llegint