Opinió | FRANCESC XAVIER LÓPEZ VEGAS GIRONA
Morir en moto
És molt més fàcil que matar-se amb el cotxe. Fa anys que s’escolta la demanda d’eliminar les barreres de seguretat, per preservar la seguretat dels motoristes, però ara que jo vaig en moto veig que entre carril i carril hi ha irregularitats i que la responsabilitat és dels operaris, les empreses, i els supervisors dels enquitranats de les vies, que deixen tota una sèrie de desnivells i de arestes que en dificulten el control i, sens dubte, són la causa de la majoria, dels accidents mortals que pateixen els motoristes.
L’altre és la conducció de ciclomotors amb canvi automàtic d’elevades cilindrades que fan que quan arribis als revolts, no tinguis la possibilitat de la reducció motora del canvi convencional de la marxa, i es «mengin» la barrera de seguretat. Passa a Girona ciutat, a la carretera de Barcelona, on hi ha llocs que el desnivell s’acosta al pam de 25 cm entre la calçada i el voral, amb l’excusa «barata» de no perforar l’amiant. Vergonyós.
- Un camió bolca i talla l'AP7 a Sant Julià de Ramis
- El futur pastisser del Vivales
- Una pizzeria gironina, entre les 50 millors d'Europa
- La Catalunya de l'extrema dreta: els municipis on més vots han sumat Aliança Catalana i Vox
- Uns pares lluiten per aclarir perquè la seva filla va morir atrapada en una piscina de Platja d'Aro
- Cremen tres vehicles a l'interior d'un taller mecànic de Girona
- Necrològiques , Noticies de Necrològiques - Diari de Girona
- Descobreix la data en la qual ja no podràs circular en certes zones si tens l'etiqueta B i C mediambiental