Opinió

Anxovats camí de Salt

Dissabte a la tarda i la segona parada de la línia, a tocar de la farinera Teixidor, és plena com un ou. Arriba l’L3 a rebentar i els passatgers hi entren a pressió, com si fos el metro de Tòquio en hora punta. I no de forma puntual, sinó cada cap de setmana, sumant viatgers anxovats dins el bus, quan l’L3 i l’L4, les dues línies que connecten Girona i Salt, passen de les deu freqüències cada hora d’entre setmana -una surt cada 10 minuts, l’altra cada 15- a quatre el dissabte i només dues el diumenge.

La línia L3 va comptabilitzar 1.188.181 usuaris el 2022. L’L4 va fregar els 703.000 i l’L9, que enllaça Salt amb el campus de Montilivi de la UdG, en va registrar 108.700 més. No són pocs.

Si ni entre la capital i una de les ciutats més importants de les comarques gironines apostem de veritat pel transport públic, per fer sigui el que ha de ser, un servei eficient i útil per a tothom, com ho hem de fer per la resta?

L’administració i la Teisa han sumat esforços per doblar les freqüències de pas entre Girona, Sant Julià de Ramis i Sarrià de Ter. És una molt bona notícia. També ho serà, quan es posi en marxa el bus ràpid entre Girona i Salt, que funcionarà gairebé com un tramvia. Mentrestant, però, que els responsables no es quedin de braços plegats.

Subscriu-te per seguir llegint