Opinió
Anxovats camí de Salt
Dissabte a la tarda i la segona parada de la línia, a tocar de la farinera Teixidor, és plena com un ou. Arriba l’L3 a rebentar i els passatgers hi entren a pressió, com si fos el metro de Tòquio en hora punta. I no de forma puntual, sinó cada cap de setmana, sumant viatgers anxovats dins el bus, quan l’L3 i l’L4, les dues línies que connecten Girona i Salt, passen de les deu freqüències cada hora d’entre setmana -una surt cada 10 minuts, l’altra cada 15- a quatre el dissabte i només dues el diumenge.
La línia L3 va comptabilitzar 1.188.181 usuaris el 2022. L’L4 va fregar els 703.000 i l’L9, que enllaça Salt amb el campus de Montilivi de la UdG, en va registrar 108.700 més. No són pocs.
Si ni entre la capital i una de les ciutats més importants de les comarques gironines apostem de veritat pel transport públic, per fer sigui el que ha de ser, un servei eficient i útil per a tothom, com ho hem de fer per la resta?
L’administració i la Teisa han sumat esforços per doblar les freqüències de pas entre Girona, Sant Julià de Ramis i Sarrià de Ter. És una molt bona notícia. També ho serà, quan es posi en marxa el bus ràpid entre Girona i Salt, que funcionarà gairebé com un tramvia. Mentrestant, però, que els responsables no es quedin de braços plegats.
Subscriu-te per seguir llegint
- Això és del que més es penedeixen les dones al final de la seva vida segons un estudi de Harvard
- Un advocat denúncia el Girona davant la UEFA i demana fins i tot el seu descens pel fitxatge de Dovbyk
- Gràfic interactiu: aquests són els municipis gironins amb més piscines
- Europa dona la raó a una gironina a qui li van denegar la pensió de viduïtat fa 10 anys
- Deu plans per gaudir d'un gran cap de setmana a les comarques gironines
- El plat que frena el deteriorament cognitiu i ajuda a no perdre la memòria
- El poble més bonic d'Espanya segons National Geographic és gironí
- Troben a Salt un home de 38 anys desaparegut a Màlaga des de fa més d'un mes