Deleito, la cadena d’hamburgueses que va néixer a la Costa Brava

L’empresa que va iniciar el seu camí a les comarques gironines ja compta amb tres restaurants a Catalunya i la popera obertura podria ser a Girona

Gerard Moreno, Rai Recoder i Alberto Gras, responsables de Deleito.

Gerard Moreno, Rai Recoder i Alberto Gras, responsables de Deleito. / Deleito

Joel Lozano

Joel Lozano

D’un espai a La Santa Market a facturar més d’un milió d’euros. Així es resumeix de manera molt breu la, fins ara, curta trajectòria de Deleito, una hamburgueseria amb poc més de dos anys d’història.

Deleito va sorgir com un projecte gastronòmic de la mà d’Alberto Gras i Rai Recoder. Gras sortia de la vuitena edició de MasterChef i Recoder tenia una agència de comunicació. La seva relació laboral va evolucionar en amistat i a emprendre conjuntament. «Ens va sortir l’oportunitat de muntar un espai a La Santa Market a través d’uns amics i va ser quan vam decidir ajuntar-nos. Vam pensar que podíem fer un bon tàndem», relata Rai Recoder. «Volíem fer un producte que té tothom, com és l’hamburguesa, però donant-li la volta amb coses diferents que la gent potser mai havia tastat dins d’un pa d’hamburguesa; ja sigui una hamburguesa carbonara, una hamburguesa de galta a baixa temperatura...», afegeix Alberto Gras.

Després de l’èxit a La Santa Market, l’any 2022 l’equip va optar per expandir la seva proposta pel territori, i per això va tancar una ronda de finançament per valor de 360.000 euros. Un any més tard va obrir el seu primer restaurant, a Barcelona, va repetir a La Santa Market, i va participar també al Cerdanya Music Festival de Llívia i va acudir com a càtering oficial dels Premis Ondas i Premis Gaudí. Durant el camí, es va afegir Gerard Moreno com a soci i director d’operacions, per acabar de completar l’actual equip al capdavant de l’empresa.

Aquest estiu, Deleito ha tornat a ser present a La Santa Market de Santa Cristina d’Aro i des del passat 1 de juliol i fins al pròxim 15 de setembre es poden degustar les seves hamburgueses a Llafranc. L’hamburgueseria va arribar a un acord amb el restaurant BellaCosta. Ambdues companyies es relleven el local perquè BellaCosta ofereixi esmorzars i dinars i a partir de les 18:00 fins a les 2:00 sigui Deleito qui vengui hamburgueses.

Un possible futur a Girona

A principis del 2023, l’hamburgueseria es va marcar tres objectius: acabar l’any amb quatre restaurants, trenta treballadors i una facturació superior al milió d’euros. Gerard Moreno, un dels socis, explica que actualment ja han complert gairebé tots aquests objectius. Ara, compten amb una plantilla de 42 treballadors i preveuen arribar a facturar fins a 1,4 milions d’euros. Tanmateix, Deleito està a l’espera d’augmentar la seva presència amb nous locals. L’hamburgueseria té un restaurant a Barcelona, un altre a l’Hospitalet de Llobregat i està construint un tercer a Sant Cugat, a més de comptar amb una foodtruck que es desplaça a diferents indrets.

La cadena encara estudia on obrirà el seu proper restaurant, malgrat que els tres socis avancen que Girona podria ser l’escollida. «Estem debatent a veure cap a on anem. Si té sentit continuar obrint a Barcelona, perquè és un lloc on tenim saturació total dels nostres espais i on la demanada és creixent i, amb la qual cosa potser té sentit seguir obrint a Barcelona. Però sí que és veritat que també dins de la nostra planificació teníem molt present Girona. Sabem que tenim molt públic allà, Deleito va néixer a Girona» exposa Rai Recoder.

Subscriu-te per seguir llegint